PEMANFAATAN EDMODO OLEH PENGAWAS SEKOLAH DALAM MEMBIMBING GURU MENYUSUN PROPOSAL PENELITIAN TINDAKAN KELAS
Main Article Content
Abstract
Article Details
Please download and complete the Form, Copyright Transfer, and Ethics Statement Form. The following is provided at the time of submitting the text (Upload Additional Files):
References
Ways-to-Use-Edmodo- Teacher. (2017). https:/
/support.edmodo.com/hc/en-us/articles/ 205007974.
Andoh Charles, B. (2012). Factors influencing teachers ’ adoption and integration of information and communication technology into teaching/: A review of the literature. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 8(1), 136–155.
Arikunto, S., Suhardjono, & Supardi. (2015). Penelitian Tindakan Kelas Edisi Revisi. Bumi Aksara.
Dwiharja, M., & Laksmi. (2015). Memanfaatkan Edmodo Sebagai Media Pembelajaran Akuntansi. Prosiding Seminar Nasional 9 Mei 2015. 332–344.
Hakim, A. (2015). Contribution of Competence Teacher (Pedagogical, Personality, Professional Competence and Social) On the Performance of Learning. The International Journal Of Engineering And Science, 4(2), 1–
www.theijes.com.
Kristanto, A. (2016). Aplikasi teknologi pendidikan di sekolah. Jurnal Teknologi Pendidikan, 4, 13–16.
Kumar, B. A., & Sharma, B. (2020). Context aware mobile learning application development: A systematic literature review. Education and Information Technologies, 25(3), 2221–2239.
https://doi.org/10.1007/s10639-019-10045-x. Marzal, J. (2014). Studi Penggunaan Jejaring Sosial Edmodo yang Tidak Terbiasa Bekerja
dengan Komputer. Edimatica, 4(1), 37–43.
Muliawan, J. U. (2014). Metodologi Penelitian Pendidikan. Gava Media.
Nassaji, H. (2015). Qualitative and Descriptive Research: Data Type Versus Data Analysis. https://www.researchgate.net/ publication/ 276397426.
Peraturan Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara dan Reformasi Birokrasi RI Nomor 21 Tahun 2010 tentang Jabatan Fungsional Pengawas Sekolah dan Angka Kreditnya, Pub. L. No. 21 (2010).
Orlando, M. (2017). Nine Characteristics of a Great Teacher. https://www.facultyfocus.com/
articles/philosophy-of-teaching/nine- characteristics-of-a-great-teacher/#sthash. dXMc6QbB.dpuf.
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional RI Nomor 16 Tahun 2007 tentang Standar Kualifikasi Akademik dan Kompetensi Guru, Pub. L. No. 16 (2007).
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional RI Nomor
Tahun 2012 tentang Kompetensi Pengawas Sekolah/Madrasah, Pub. L. No. 12 (2012).
Sanjaya, W. (2016). Penelitian Tindakan Kelas.
Kencana.
Shuttleworth, M. (2019). Descriptive Research Design. https://explorable.com/ descriptive- research-design.
Soekartawi. (2012). E-Learning Untuk Pendidikan Khususnya Pendidikan Jarak Jauh dan Aplikasinya di Indonesia. Dalam Dewi Salma Prawiradilaga dan Eveline Siregar (Eds). Mozaik Teknologi Pendidikan. Kencana.
Sukmadinata, & Syaodih, N. (2015). Metode Penelitian Pendidikan. Rosdakarya.
Susanti, E., & Halimah, M. (2018). Desain Video Pembelajaran Yang Efektif Pada Pendidikan
Effective Learning Video Design in Distance Education/: Study At an Open University. Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, 3(2), 167–185.
Susilawati Pusat Teknologi Informasi dan Komunikasi Pendidikan dan Kebudayaan Jalan Martadinata KM, E. R., & Tangerang Selatan, K. (2016). Swot Analysis of the Implementation of Online Ict Training for Teachers. Direvisi akhir tanggal, 1, 30–42.
Tokan, P. R. I. (2016). Manajemen Penelitian Guru. untuk Pendidikan Bermutu. PT Grasindo.
Undang-Undang RI No. 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen, Pub. L. No. 14 (2005).
Wathoni, N., Trisnawati, Fitri, & Munib, A. (2017). Keefektifan Media Edmodo sebagai Penunjang Pembelajaran Teknologi Informasi & Komunikasi di Sekolah Menengah Pertama. Indonesian Journal of Curriculum and Educational Technology Studies. IJCETS, 5(1), 42–48.
Widiyasari, R. (2017). Meningkatkan Aktivitas Dan Hasil Belajar Mahasiswa Menggunakan Mind Map Berbantuan E - Learning Increasing Students ’ Learning Activity and. 27–43.
Jarak Jauh/: Studi Di Universitas Terbuka