BAGAIMANA MEMUDAHKAN PESERTA DIDIK MEMPELAJARI MODUL?
Main Article Content
Abstract
Article Details
Please download and complete the Form, Copyright Transfer, and Ethics Statement Form. The following is provided at the time of submitting the text (Upload Additional Files):
References
Andamsari. (2000). “Aktivitas Belajar dalam Modul†sebagai bagian dari Modul Pelatihan Penyusunan Modul. Jakarta: Pusat Teknologi Komunikasi dan Informasi Pendidikan.
Haryono, Anung. (2001). Self-learning Materials (Module): The Concept and Format. Module. Presented in the training on “Self-Learning Materials Developmentâ€, conducted by SEAMEO SEAMOLEC under the sponsorship of Japan-ASEAN Solidarity through ASEAN Foundation. Jakarta: SEAMEO SEAMOLEC.
Inten, Wayan. (2000). “Penggunaan Bahasa dalam Modul†sebagai bagian dari Modul Pelatihan Penyusunan Modul. Jakarta: Pusat Teknologi Komunikasi dan Informasi Pendidikan.
Lasmono, Suharto. (2000). “Petunjuk Belajar dalam Modul†sebagai bagian dari Modul Pelatihan Penyusunan Modul. Jakarta: Pusat Teknologi Komunikasi dan Informasi Pendidikan.
Purwanto. (2000). “Perancangan dan Penggunaan Ilustrasi†sebagai bagian dari Modul Pelatihan Penyusunan Modul. Jakarta: Pusat Teknologi Komunikasi dan Informasi Pendidikan.
Rahardjo, Raphael. (2001). Promoting Active Learning. Module. Presented in the training on “Self-Learning Materials Developmentâ€, conducted by SEAMEO SEAMOLEC under the sponsorship of Japan-ASEAN Solidarity through ASEAN Foundation. Jakarta: SEAMEO SEAMOLEC.
Sadiman, Arief S. (ed.). (1987). Course Development: A Manual for Editors of Distance-Teaching Materials. Second Edition. Diterjemahkan oleh Anung Haryono. Cambridge: International Extension College.
Siahaan, Sudirman. (2004). Modul tentang Menulis Modul. Disajikan pada pelatihan “Dasar-dasar Penulisan Modul†bagi guru-guru Sekolah Menengah Ekonomi tingkat Atas (SMEA) di lingkungan Majelis Pendidikan Kristen (MPK). Salatiga, Jawa Tengah: Majelis Pendidikan Kristen.