TUJUAN PENDIDIKAN DAN HASIL BELAJAR: DOMAIN DAN TAKSONOMI
Main Article Content
Abstract
Article Details
Please download and complete the Form, Copyright Transfer, and Ethics Statement Form. The following is provided at the time of submitting the text (Upload Additional Files):
References
Arikunto, Suharsimi (1995), Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan Jakarta : Bumi Aksara
Azwar, Saifuddin (1987). Tes Prestasi. Yogyakarta : Liberty
Bower, Gordon H. dan Hilgard, Ernest R. (1981), Theories of Learning Englewood Cliffs, NJ : Prentice Hall Inc
Dahar, Ratna Wilis (1988), Teori-teori Belajar Jakarta : P2LPTK Good, Thomas L. dan Brophy, Jere E (1990), Educational Psychology
New York : Longman
Gronlund, Norman E (1985), Constructing Achievement Test Englewood Cliffs, NJ : Prentice Hall, Inc.
Gronlund, Norman E dan Linn, Robert L. (1985), Measurement and Evaluation in Teaching, New York : Macmillan Poblishing Company Soedijarto (1993), Menuju Pendidikan Nasional yang Relevan dan
Bermutu (Jakarta : Balai Pustaka
Subino (1987), Konstruksi dan Analisis Tes Jakarta : Ditjen Dikti
Suciati (2001). Taksonomi Tujuan Instruksional. Jakarta : Pusat Antar Universitas untuk Peningkatan dan Pengembangan Aktivitas Instruksional Ditjendikti Depdiknas
Sudjana, Nana (1990). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung : PT Remaja Rosdakarya
Sudjana, Nana (1996), Pembinaan dan Pengembangan Kurikulum di Sekolah Bandung : Sinar Baru
Suparno, Paul (2001), Teori perkembangan kognitif John Piaget Yogyakarta : Kanisius
Winkel, WS (1999), Psikologi Pengajaran Jakarta : PT Grasindo Zainul, Asmawi dan Nasoetion, Noehi (1996), Penilaian Hasil Belajar
Jakarta : Ditjen Dikti Depdikbud.
-------------------