PENGARUH PEMBERIAN BAHAN BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR PADA MATAKULIAH RANGKAIAN DASAR LISTRIK
Main Article Content
Abstract
Article Details
Please download and complete the Form, Copyright Transfer, and Ethics Statement Form. The following is provided at the time of submitting the text (Upload Additional Files):
References
Arief S. Sadiman. Perencanaan Sistem Instruksional. Jakarta: PPS IKIP, Jakarta, 1992.
B.R. Bugelski. The Psichologi of Learning applied to Teaching. New York: The Bobb Merril co., 1984.
Cony Semiawan Stambioel, Prinsip dan Landasan Pengembangan Kurikulum. Jakarta: Mutiara Sumber Widya. 1990.
Fred Percival dan Hendry Ellington. Teknologi Pendidikan, diterjemahkan oleh Sudjarwo. Jakarta: Erlangga, 1988.
Gordon H. Bower & Ernes R. Hilgard. Theories of Learning. Englewood Cliffs New Yersey: Prentice Hall, Inc., 1981.
Margaret E. Bell Gredler. Belajar dan Membelajarkan. Terjemahan oleh Munandir. Jakarta: Rajawali, 1991.
Muhibbin Syah, Psikologi Pendidikan Suatu Pendekatan Baru. Bandung:PT.Nana Sudjana, Media Pengajaran. Bandung : CV. Sinar Baru Bandung,1991
Nana Syaodih Sukmadinata. Prinsip dan Landasan Pengembangan Kurikulum . Jakarta: Depdikbud Proyek PLPTK. 1988.
Paulina Pannen dan Purwanto, Penulisan Bahan Ajar, Dalam Mengajar di Perguruan Tinggi, (Program Applied Approach) Bagian 4. Jakarta: UT. 1997
Ratna Wilis Dahar, Teori-teori Belajar: Jakarta, Erlangga, 1984.
Robert M. Gagne dan L.J. Briggs. Principles of Instructional Desing. New York: Holt, Rinehard and Winston, 1989
Robert M. Gagne. Essential of Learning for Instruction. Hinsdale, illinois:The Dryden Press, 1975.
Robert M. Gagne. The Conditions of Learning. New Yord: Holt, Rinehard and Winston, 1987.
Sabarti. A.M.K. Evaluasi Dalam Pengajaran Bahasa. Jakarta: Depdikbud-Dirjen Dikti, 1988
Yusufhadi Miarso, Defenisi Teknologi Pendidikan, Jakarta: CV. Rajawali,198