Evaluation of the Implementation of the Meaningful Learning Learning Model Based on Educational TV for High School Level
Main Article Content
Abstract
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Please download and complete the Form, Copyright Transfer, and Ethics Statement Form. The following is provided at the time of submitting the text (Upload Additional Files):
References
diterapkan pada pembelajaran jenjang SMA. Model ini bisa diterapkan pada jenjang lainnya seperti jenjang SMP dengan mempertimbangan karakteristik sasaran dan kondisi lingkungan setempat.
PUSTAKA ACUAN
Abdul Hamied, F. (2009). MODEL PEMBELAJARAN INOVATIF DI ERA GLOBAL (Suatu Kajian Perbandingan di Negara Maju). 15. Diambil dari http://www.jurnalnasional.ump.ac.id/index.php/khazanah/article/view/617
Ashburn, E. A., & Floden, R. E. (2006). Meaningful Learning Using Technology: What Educators Need to Know And Do. New York: Teachers College Press.
Howland, J. L., Jonassen, D. H., & Marra, R. M. (2014). Meaningful Learning with Technology Pearson New International Edition (4 ed.). London: Pearson New International Edition.
I Ketut Sudarsana, Niluh Ari Kusumawati, Ni Made Muliani, I. P. Y. P. (2020). Covid-19: Perspektif Pendidikan. In K. A. P. D. PF & J. Simarmata (Ed.), Covid-19: Perspektif Pendidikan. Medan: Yayasan Kita Menulis.
Kurniawan, M. R., & Gafur, A. (2014). Peranan Siaran Televisi Edukasi Dalam Mendukung Terciptanya Sumber Dan Motivasi Belajar Bagi Siswa Smp Di Yogyakarta. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 1(1), 98–108. https://doi.org/10.21831/tp.v1i1.2462
Kurniawati, I. (2016). Evaluasi Pemanfaatan TV Edukasi Di 10 Kabupaten/Kota Tahun 2014. Teknodik, 20(1), 13–28. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.32550/teknodik.v20i1.178
Moises Esteban-Guitart. (2016). Funds of identity : connecting meaningful learning experiences in and out of School. United States of America: Cambridge University Press.
Riyanto, Y. (2010). Paradigma Baru Pembelajaran Sebagai Referensi Bagi Guru/Pendidik Dalam Implementasi Pembelajaran Yang Efektif dan Berkualitas. Jakarta: Kencana.