The Development of Microsoft Sway-based Digital Teaching Materials for 5 Graders in Pucakwangi Sub-district
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Please download and complete the Form, Copyright Transfer, and Ethics Statement Form. The following is provided at the time of submitting the text (Upload Additional Files):
References
Alperi, Muzanip. (2019). Peran Bahan Ajar Digital Sigil dalam Mempersiapkan Kemandirian Belajar Peserta Didik. Jurnal Teknodik, 23(2), 99–100.
Astutik, Indah Budi dan Rukmi, Asri Susetyo. (2012). Pengembangan Handout Membaca Menulis Permulaan Berbantu Aplikasi Microsoft Office 365 Sway untuk Siswa Kelas I Sekolah Dasar. E journal Unesa, 9(2), 1–12.
Cahyadi, Rahmat Arofah Hari. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis ADDIE Model. Halaqa: Islamic Education Journal, 3(1), 35–43.
Chabibie, Hasan M. dan Hakim, W. (2016). Pengaruh Penerimaan Teknologi dengan Kebergunaan Web: Studi Kasus Portal Rumah Belajar Kemendikbud. Jurnal UltimaComm, 8(1), 37–59.
Hernawan, Asep Herry, dkk. (2012). Pengembangan Bahan Ajar. (online). http://file.upi.edu/Direktori/FIP/JUR._KURIKULUM_DAN_TEK._PENDIDIKAN/197706132001122LAKSMI_DEWI/BAHAN_KULIAH_PBA/PENGEMBAN GAN_BAHAN_AJAR.pdf.
Huda, K. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran IPS Sejarah melalui Aplikasi Sway Berkonten Indis di SMP Negeri 8 Madiun. Jurnal Historia, 5(2), 125–141.
Maemunah. (2018). Kebijakan Pendidikan pada Era Revolusi Industri 4.0. Prosiding Seminar Nasional Membangun Pendidikan yang Mandiri dan Berkualitas pada Era Revolusi Industri 4.0, Universitas Muhammadiyah Mataram, 29 September 2008, hlm. 1–9.
Marhaeny, Harmawanti. (2021). Profil Kemiskinan di Indonesia September 2020. Badan Pusat Statistik.
Pranata, Joni. (2021). Dampak Pandemi terhadap Kehidupan Manusia Ditinjau dari Berbagai Aspek. CV Insan Cendekia Mandiri.
Raharjo, Fanis Sofyan, Sulistyono, Roni, dan Widyastuti, Nur Sri. (2021). Penerapan Model Problem-Based Learning dan Media Sway secara Daring terhadap Motivasi Belajar Siswa pada Pembelajaran Tematik di Kelas III SD Unggulan Aisyiyah Bantul. Prosiding Pendidikan Profesi Guru. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Ahmad Dahlan, hlm. 1237–1251.
Sagita, Damelyana. (2016). Peran Bahan Ajar LKS untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Matematika. Makalah disajikan dalam Seminar Nasional Pendidikan Matematika Ahmad Dahlan 2016.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian & Pengembangan Research and Development. Penerbit Alfabeta.
Taseman, dkk. (2018). Tantangan Pendidikan Menghadapi Era Revolusi Industri 4.0. Journal of Islamic Elementary School, 3(2), 26–32.
Wegasari, Anita., Utomo, Slamet., dan W., Sri Surachmi. (2021). Dampak Pandemi Covid-19 terhadap Proses Pembelajaran Online di SDN Cabean 3 Demak. Jurnal Penelitian, 15(1), 27–50.